pátek 29. června 2012

NÁVOD: Kožené kytičky

Jelikož se posledních pár let velice pozvolna učím šít, kupuju si časopis Burda. Tuším v předposledním čísle jsem našla úžasný návod na kožené kytičky, o který (a hlavně o výsledky) bych se chtěla podělit. Abych ale byla do začátku upřímná, ne všechny návody na doplňky v Burdě jsou použitelné a doma realizovatelné, pořád mám v živé paměti jak jsem nadávala jak špaček u realizace jemných vyšívaných motýlků z organzy. Hezky jsem obkreslila motýlka na organzu, namalovala mu nějaké detaily, vystřihla a to bylo vše co se mi dařilo, v posledním bodě, vyšívání, mi náš šicí stroj i na nejpomalejší rychlost z těch ve výsledku údajně roztomilých motýlků cuchal zmačkané kousky čehosi, které jsem za stálého nadávání postupně házela do koše :D.

Teď ale už k návodu, který mě potěšil:
(zdroj: BURDA)

Celé kouzlo spočívá v tom, že z pravé kůže zvolené barvy nastříháte tvary kytiček (já jsem si vykopírovala z časopisu vzor a různě ho zvětšila a změnšila, abych ve výsledku měla cca 8 různých velikostí kytiček) a ty namočíte do horké vody. Pozor na kvalitu kůže, když jsem kvalitnější kůži namočila do vařící vody, kytička se zcvrkla a byla nepoužitelná. U kůže horší kvality ale nebyl problém. V momentě, kdy kůže změkne a začne být ve vodě vláčná, stačí kytičku vytáhnout, rychle osušit třeba na ručníku a za pomoci špendlíků ji natvarovat do požadovaných záhybů. Pak už stačí položit například na tác a ideálně uprostřed zatížit skleničkou nebo něčím kulatým, aby dna všech kytiček byla plochá a dala se dobře spojovat.


Po cca 24hodinách lze špendlíky vyndat a kytička sama o sobě už drží tvar. Pak už je stačí jen slepit dohromady (v návodu radí lepidlo na kůži, ale jelikož jsem neměla chuť čekat pár hodin než to zaschne, použila jsem tavnou pistoli a drží to dobře) a z proužku kůže nastříhaného na třásně stočit prostředek.



Pak už nastává nejtěžší část postupu a to vybrat, kam vlastně kytičky umístit. Já jsem použila jeden pár pro vylepšení bot z HM:




Z dalších jsem udělala brože:


A na závěr pár různých barev a variant na obyč bílé kabelce:




Kde byste použili kytičky vy?

3 komentáře: