pondělí 14. května 2007

Majáles 2007 Pce

pozor na "rovnokšiltovou" hudbu
11.5.2007 bylo dnem, kdy jsem musela přemoct svou ve škole nabytou šílenou chuť jít spát a společně s Jogi jsem vyrazila směr koupaliště Cihelna, kde se měl konat Majáles. Jelikož to byla moje první akce tohoto rázu, nevěděla jsem přesně, co mě čeká. Ale nebudu předbíhat, je 13:59 a sedíme společně už s dalšími pár desítkami lidí u koupaliště a čekáme, co bude. Konečně se začíná něco dít a ke koupališti se blíží průvod. Taky už bylo načase, začíná mě solidně studit pr... .
Pak vyrážíme směr improvizovaná pokladna, kde nám lístky z předprodejů mění za pásky na ruku, které nám u vstupu po pro mě dost překvapivém prošacování a prohlídce všech věcí lepí sekuriťáci na ruce. Na improvizovaným plotem se už začínají rozbalovat stánky s občerstvením, takže to jdeme okouknout. Mě samozřejmě jako vždy nejvíc zajímají orientální cukrovinky, takže nabírám nějakej ten pendrek, marcipán a tureckej med a poté zabíráme strategická místa na trávníku asi 20m od pódia. Zatímco na pódiu se stále nic neděje, ač už víc jak půl hodiny mělo, přecejen se nachází něco, co nás na chvíli zabavuje. Totiž jak si tam tak pěkně sedíme v tý trávě, náhle se spouští déšt. Né nějakej jemnej deštíček, ale hustej déšť. Jenže zvedejte se, když je lenost silnější než vy , takže zůstáváme hrdinně sedět pod mým polodeštníkem. Polodeštníkem zhruba proto, že půlka jeho drátů je zlámaná. Nejlepší je na tom ale to, že všechny ty zlámaný dráty jsou vedle sebe, takže deštník ve výsledku tvoří jedna půlka, která funguje jak má a ta druhá půlka ve větru poletuje a tříská vás do hlavy . No nevadí, zatímco házíme opovržlivé pohledy na lidi, co poutíkali pod stříšku ke stánkům s pivem, přestává pršet. Sice po chvíli začíná ještě jednou, ale tak co bych to byla za člověka, kdybych si stěžovala . Je 14:55 a na pódium se tedy s hodinovým zpožděním konečně laskavě stěhují Lety Mimo.
Ono zmíněné zpoždění jim ale odpouštím hned, jak odehrají Obrazovku, Electru, Maiku, Frontmana, Cyberpunkera a završí to mým nejoblíbenějším SkaSka. Je dost škoda, že ač začali dýl, musí skončit přesně podle rozpisu, takže po cca 45 minutách se s námi loučí Revolucemi a odchází. Ale ač je ještě světlo a je tam ještě minimum lidí, stejně už se jim povedlo vyburcovat pár tancechtivých jedinců .
Jelikož na mě doma čeká rozdělaný dort vyžadující dokončení a pak se ještě chystám k nějakému pohybu, zapůjčuji si od bratra kolo, na kterém přijel, a vydávám se směr domov. Když se kolem osmé vracím, areál je už dost zaplněn, všude už se válej kelímky od piva a někteří jedinci už evidentně přebrali. A nebo to je nějakej osobitej způsob vstřebávání hudby v bezvědomí .
20:18, pódium zrovna zabírají pro mě neznámí Skyline. Až na jejich pro mě dost výraznou školní anglickou výslovnost je to hudba celkem chytlavá, nicméně zrovna když přemýšlím, že si to seženu, se přibližuje bratr a sděluje mi, že je to moc "rovnokšiltovářská" hudba, jinak řečeno hudba pro šampony . Ale fotku jich mám prostě hezkou, pochválim si ji sama, páč nikdo jinej to stejně neudělá .
Je 20:53, už máme zabraný ten správný flek na Gaiu Mesiah a čekáme, až si seštělují vybavení. Množství pivních kelímků začíná být čím dál vyšší, brzo budeme stát v kelímkách po kotníky .
21:28 a konečně se začíná něco dít. Ač stojíme dobrých 15metrů od pódia, prvních cca 10minut se zoufale dívám dozadu a přemýšlím o strategickém ústupu, páč mám dojem, že mi asi prasknou bubínky. Pak se to ale srovná a nechávám se strhávat davem a úžasnou atmosférou poloožralých fanoušků. Odehrají Ocean, Alpha Female, Apocalypse 5, Legalize Marihuana a několik dalších, načež celé hodinu a pů dlouhé vystoupení završí Blueberry Day a jako absolutní třešničku nasadí moje oblíbené San Pedro. Musím tedy poznamenat, že by se mi to líbilo ještě víc, kdyby na mě každejch pět minut nepadal poloožralej kluk, co stál předemnou, kdyby před náma nestál vysokej pár, co si neustále strkal jazyk do krku a kdyby kluka tak o tři řady před náma nenapadlo vzít svoji přítelkyni na ramena, ale tak člověk nemůže mít všechno, že? .
1. - Proti zpěvačce z Gaia Mesiah je frontman Rammsteinu vykloktaná nula. 2. - Výše zmíněná zpěvačka umí fakt realisticky štěkat. 3. - Docela by mě zajímalo, co vydává za zvuky, když s někým souloží. 4. - Vážně by mě zajímalo, co si o tom myslej její sousedi.

8 komentářů:

  1. Skyline - hudba pro sampony...no takovou kravinu si musim zapamatovat...pan bratr je zrejme znalec :D

    OdpovědětVymazat
  2. He? :D Rovnokšiltovářská ... že to je hip-hop? :D

    OdpovědětVymazat
  3. Hele ta fotka Skyline je fakt pěkná. :))

    OdpovědětVymazat
  4. Chceš si skutečně vyzkoušet stání v kelímkách po kotníkách? Tak zavítej na žateckou dočesnou, nejlépe okolo 10 hodiny večerní. :D To teprvé něco uvidíš. :D

    // zde je ten komentář, abys neřekla.. doufám, že brzo se objeví TVŮJ na mém webu. :D

    OdpovědětVymazat
  5. Hudba pro šampony jsem neřekl, to si sestra vymyslela. Incik má pravdu \"rovnokšilťácká hudba\" = hip-hop (a tomu podobné...) Ty Skyline nebyly zas tak špatný, ale tak každej máme svůj hudební styl. Pro mě byly z celého majálesu tou neslabší kapelou (ale ta jejich ženská fakt je dobrá... ;))

    OdpovědětVymazat
  6. jj, Jitka je uzasna nejen svym hlasem.
    btw. kdo chce videt na cem frcej samponi, doporucuju navstivit moji \"oblibenou\" Dydy babu pri nejake RnB party..nejde tam tolik o tu muziku, jako o vysokou koncetraci ekonomek :))

    OdpovědětVymazat
  7. jo, vysoká koncentrace ekonomek.. to je přesně to, co mi chybí :-i :D

    OdpovědětVymazat