pátek 2. března 2007

Program pro přeživší

Chuck Palahniuk po...ehm, třetí?
Tak jsem zase po čase četla. Knížku, aby bylo jasno. Takovou tu papírovou, co momentálně potkávám tak jednou za rok. Tentokrát volba padla na Program pro přeživší opět od Chucka Palahniuka, kterou otec laskavě zapůjčil v městské knihovně. To byl taky důvod, proč mě nutil do rychločtení. Sám ji totiž louskal věčnost a pak mi dal šibeniční termín, že jí musí vrátit. No problem, stihla jsem to ještě o den dřív než chtěl . Tender Branson vyrostl v uzavřené komunitě příšné, puritánsky vedené sekty a tak jako mnozí jiní i on jednoho dne vyslán do "vnějšího světa", aby za stravu a byt vykonával různé podřadné práce. Když se k němu dostane zpráva, že členové sekty spáchali kolektivní sebevraždu, znamená to jediné: zabít se. Ostatní to udělali, někteří hned, jiní později. Vláda pro ně vytvoří speciální záchranný program, přesto zbylých členů valem ubývá. Po deseti letech zůstane Tender Branson jediným, kdo přežil. V té chvíli se stává prvkem byznysu, neboť agentura z něj "vyrobí" novodobého "mesiáše"... Autor před námi nijak netají vyústění příběhu, už proto, že "začíná na konci", scénou, v níž hrdina letí sám v uneseném letadle, čeká, až dojde palivo, a zatím nahrává do černé skříňky svůj životní příběh - aby se před světem očistil. Toť praví o příběhu sama kniha. A můj názor? No nevím. Možná moc citací z bible, možná moc náboženských zamyšlení a filozofie...Možná všechno dohromady, ale ve výsledku mě moc neoslovila. Rozhodně postrádala šmrnc na švih Zalknutí a Ukolébavky (a to teď nemám na mysli sprostost ). Z čehož vás možná napadne, proč to sem vůbec píšu, když se mi to moc nelíbilo...No, četla jsem KNÍŽKU, chápete, ne? .

3 komentáře:

  1. normálně já jsem kdysi taky jednu četla! 8D ale to už je pár měsíců zpátky :-i :DD

    OdpovědětVymazat
  2. Hmmm, inspirovala jsi mě - asi si také něco přečtu :-D

    OdpovědětVymazat