pátek 23. prosince 2005

David Vlček - Předtuchy

Za burcujících tónů státních hymen, neznámý soudruh porušil můj hymen,...
Včera jsem prožila moc zajímavou noc. S dvouhodinovejma přestávkama jsem objímala záchodovou mísu a sledovala jsem jídla uplynulých dní. Dneska se to trochu zlepšilo v tom směru, že jsem měla "jen" úděsný křeče břicha, takže jsem ležela v posteli a skuhrala jsem. Abych tento čas nějak využila, dobelhala jsem se k hromádce knih v prvním patře a přitáhla jsem nahoru před časem zmiňované Předtuchy.
Po přečtení musim uznat, že je to fakt pěkná knížka. Tím, že tam autor vecpal i hezkou formou humor, si u mě celkem šplhnul. Tady jsem vám vybrala dvě básně, co mě dostaly asi nejvíc .
Románek z periferie

Můj příběh jsou jen slova, leč
co více moh by povaleč
čtenáři nabídnouti?

Nešť, řeknu věcně to, co vím:
za jedné z četných kocovin
v bufetu na své pouti

zastavil jsem se po ránu
tu bouři vnitřních orgánů
utišit hltem piva

I spočinul jsem, jak se dá;
tu naproti mně usedá
stařena odpudivá

Do tváře zírám stoleté
ach, podnes při vzpomínce té
mě mrazná hrůza chvátí

Málem jsem zařval leknutím,
k výměně tělesných tekutin
když jala se mne zváti...

Magie

Na stole hnětu z plastelíny
pár povědomých panáčků

A pak už, v rituálním gestu,
výpravčí zvedne plácačku

Fatum se do pohybu dává:
mašinka dětská, od vláčků

Vteřinu - figurky jsou lidmi -
než rozjezdím je na sračku...

Hezkej večer vinšuju

2 komentáře:

  1. To prehnane pracovne nasadenie sa na tebe prejavilo ;-) Nemala by si to nabuduce tak prehanat s kseftami, nerobi ti to dobre :-)
    Ale kedze je Stedry Den tak by mohlo byt tvoje telo k tebe trosku stedre a dopriat ti prijemne sviatky :-))

    OdpovědětVymazat
  2. Víš, proč se ti tak zvýšila návštěvnost? :-i :-)) Protože podle perexu si spousta lidí myslela, že budeš popisovat ztrátu svého panenství :-))

    OdpovědětVymazat